czwartek, 29 września 2011

overflow - co to jest?

Do niedawna używałam overflow trochę na chybił trafił. Jak coś mi nie banglało to sprawdzałam, czy może overflow: hidden nie rozwiąże problemu. Takich opcji awaryjnych mam kilka i fakt, że nie do końca wiem KIEDY należy je stosować wynika tylko z mojego lenistwa a nie z tego, że jest to jakaś wiedza tajemna.

Ale wracając do overflow. Kumpel kilka dni temu uderzył do mnie ciemną nocą z zapytaniem, jak w divie zrobić pasek przewijania. Widziałam takie rzeczy na kilku stronach, ale sama się w to nie bawiłam, w sumie nigdy nie było potrzeby. Szybki przegląd mojej wiedzy i wniosek jeden - nie wiem. Ale od czego mamy google.

Odpowiedź z googla dość jendoznaczna: overflow:scroll;. I wtedy EUREKA!! overflow decyduje o zachowaniu diva względem jego treści, a zwłaszcza tej treści, która w wyżej wymienionym divie się nie mieści. Jak dam hidden, to ta treść nie będzie widoczna, jak dam scroll to pojawi się pasek przewijania umożliwiający jej przeglądanie.

Zainteresowanych odsyłam do strony dokładnie opisującej co i jak :) tutaj.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz